Trebušno dihanje

Trebušno dihanje je super orodje, pri spopadanju z utrujenostjo in tesnobo. Vsi potrebujemo čas za sprostitev in trebušno dihanje je čudovit način za umiritev. Naš dih ni ves čas enak. Hitrost in globina diha se ob različnih urah in različnih čustvenih stanjih spremeni. Večina časa dihamo avtomatsko in sploh ne razmišljamo o kvaliteti diha. Na stres močno vpliva tudi naše dihanje. Dihanje je eden prvih pokazateljvev stresa, saj je zelo močna vez med našim umom in telesom. Z zavedanjem svojega diha in izvajanjem različnih tehnik dihanja, lahko izboljšamo svoje počutje in zmanjšamo raven stresa.


Dihamo na dva načina, to je trebušno dihanje (diafragmatično) in prsno dihanje. Večino časa dihamo prsno, čutimo, kako se prsni koš premika navzgor in navzven. Če pa ves čas dihamo le prsno, našemu telesu dajemo signal, kot da je pod stresom. Saj aktivne zgornje prsne mišice povečajo občutek tesnobe.



Trebušno dihanje - dihanje z diafragmo. Diafragma je kupolasta mičica, ki ločuje naš prsni koš in trebuh. Ko naredimo VDIH se naša diafragma skrči, splošči in premakne navzdol in premika naš trebuške navzven. Pri IZDIHU, se diafragma sprosti in zrak gre ven iz pljuč. Trebušna stena se premakne navzgor in zrak potisne iz pljuč.


Tehnika dihanje z trebušno prepono uporabite za umiritev uma. Najlažje se je trebušno dihanje naučiti v ležečem položaju, lahko pa izvajate dihanje tudi sede na tleh ali stolu.


Eno dlan položite na prsni koš, drugo na trebušček.

Začnite s počasnim in globokim VDIHOM skozi nos.

Med VDIHOM naj se trebušček rahlo dvigne.

Zadržite dih približno 5-7 sekund.

Počasi IZDIHNITE in štejte 5-7 sekund.

Med IZDIHOM nežno napnite trebušne mičice in popek povabite navznoter, da popolnoma izpraznite zrak iz pljuč.

Ko dihate, morate začutiti kako se roka na trebuščku premika gor in dol.

Cikel dihanja ponovimo 5-6x.




Ko se osredotočate na trebušno dihanje, povečujete zavedanje o dihanju. Pri globokem VDIHU, se dihanje in srčni utrip upočasni, to vam po pomagalo, da se boste umirili. Trebušno dihanje je veščina, ki se jo je treba naučiti že v mladosti, saj postaja ta težje izvedljiv, ko smo starejši. Nikoli ni prepozno, da sebe ali svojega otroka naučite zavedanje o dihanju.


Ko se sprostimo, lažje razmišljamo. Po trebušnem dihanju si vzamemo čas za razmislek in razmišljanju o pomembnih odločitvah ter naredimo krajšo samoanalizo.



Če želiš z meditacijo zmanjšati bolečino, stres, anksioznost ali le poiskati sproščenost in udobje znotraj sebe, se lahko pridružiš skupni online meditaciji, ki poteka v živo vsak četrtek ob 19:00 preko GoTo aplikacije. Če pa slučajno zamudiš, te posnetek čaka na spletni strani.