Kratka zgodovina joge

2600 - 1900 pr. n. št

Arheologi odkrili dokaze o civilizaciji, ki je živela ob reki Ind. Tu so našli upodobitve, vklesane v kamne, ki močno spominjajo na figure, podobne jogijem. Po mitologiji je bil Lord Šiva prvi, ki je posredoval znanje o jogi.



1700 - 1100 pr. n. št

Napisani so najstarejši sveti spisi, ki jih pozna človeštvo, Vede (znanje). Vede so zelo obširna zbirka besedil, ki predstavljajo enega od temeljev indijske filozofije, ki so nastale na njenem ozemlju. So približno šestkrat obsežnejša od Svetega pisma.


800 - 300 pr. n. št

Upanišade predstavljajo zaključek ved in jih zato pogosto poimenujejo tudi veda-anta. Predstavlja temelj največjega dela znanih indijskih filozofij in religij. Upanišade so v glavnem kratka filozofska besedila, v katerih je religiozen element manj poudarjen. Glavnih Upinšad je štirinajst.


700 pr. n. št

Taittiriya Upanishada je koncept, da je vsaka oseba sestavljena iz 5 vidikov (znanih kot koše). Annamaya - telo in hrana, Pranamaya - dih in energija, Manomaya - duševno in učenje, Vijnanamaya - osebnost in vrednote, Anandamaya - blaženost in duhovno telo


500 - 400 pr. n. št

Katha Upanišada pojasnjuje, kaj je joga – pomen obvladovanja čutov, pridobivanja znanja in razumevanja ter zagotavljanja nenavezanosti na stvari..

Svetasvatera Upanishad daje praktične nasvete o izvajanju joge, njenih koristih in uvedbi "Om" v meditacijo. Priporoča iskanje pravega okolja, navade, ki jih je treba sprejeti, in načina dihanja. Prednosti vključujejo lahkotnost, zdravost, čisto polt, sladko dušo in prijeten glas.


300 pr. n. št

Maitrayaniya Upanishada je dialog med kraljem in »poznavalcem sebe«. Kralj hoče spoznati naravo svoje duše … Pranajama - dih, Pratyahara - umik čutov, Dharana - koncentracija, Tarka - kontemplacija, Samadhi - popolna identifikacija s seboj. Gospod Krišna in bojevnik po imenu Arjuna se pobotata, preden gresta v bitko. Arjuni ubijanje ni po volji, kar ga vodi na potovanje samospoznanja, odkrivanja in kontemplacije življenja samega. To besedilo, Bhagavad Gita, zagotavlja celotno osnovo za jogo (duhovno plat, ne fizično).


200 n.št.

Patanjali je prvi, ki je zbral sistematičen pristop k jogi. Vse iz preteklosti združuje v starodavni jogijski priročnik, ki je sestavljen iz 195 suter, ki naj bi delovale kot življenjski vodnik. Poda nam 8 udov joge: Yama - disciplina, Niyama - dobre navade, Asana - telesni položaji, Pranajama - dih, Pratyahara - umik čutov, Dharana - koncentracija, Dhynana - meditacija, Samadhi - blaženost.


500 - 1000 n.št.

Na fizično telo se zdaj gleda kot na sredstvo in ne kot oviro za razsvetljenje. Ideje o čakrah, mantrah in kundalini energiji se razvijajo.


900 n.št.

Rojena je hatha joga, kar bi večina od nas imenovala "joga". Praksa postane bolj fizična - poudarjanje drže in dihanja - raziskovanje, kako lahko telo pomaga razumeti um in se premakniti k razsvetljenju.


1300 n.št.

Napisana je Hatha Yoga Pradipika (eno najvplivnejših jogijskih besedil), ki želi očistiti in prečistiti telo ter se neomejeno razsvetliti. Čeprav fizična vadba postaja vse bolj pomembna, je še vedno samo 15 asan (položajev), ki so vse sedeče.


1930

Krishnamacharya razvija zasuke, ravnovesja in inverzije, ki jih zdaj poznamo kot moderne asane. Te metode je zasnoval pri delu z maharadžo iz Mysoreja, ki se je zanimal za sodobno gimnastiko. To napredovanje je bilo zahodnjakom veliko bolj dostopno kot preprosto večurno sedenje pri miru.



1948

Ashtanga joga, ustanovil jo je Pattabi Jois, ki je bil učenec Krishnamacharye. Trdi, da je slog razvil iz starodavnega besedila, imenovanega Yoga Kurunta. Vendar so ga na žalost pojedle mravlje... Sestavljen je iz šestih serij položajev - primarnega, sekundarnega... in tako naprej. Ashtanga se z dihom hitro premika iz enega položaja v drugega.


1957

Sivananda joga, ustanovil jo je Swami Vishnu Davananda. Je počasna vadba, ki se običajno začne s pozdravom soncu in ji nato sledi 12 osnovnih asan. Njegov temelj je zdrav jogijski način življenja, ki vključuje dihanje, sprostitev, prehrano, vadbo in pozitivno razmišljanje.


1966

Iyengar joga, ustanovil jo je B.K.S. Iyengar, ki je poučeval na Krishnamacharyini šoli. Objavil je tudi knjigo "Light on Yoga", ki prikazuje več kot 200 asan. Absolutna obveznost za vsako jogijsko knjižnico. Pri vadbi gre za natančno poravnavo in držo. V njej so opisani tudi rekviziti, od trakov, blokov, pasov...


1969

Kundalini joga Ustanovil Yogi Bhajan. Izkazalo se je, da imamo vsi v telesu shranjeno energijo kače, ki čaka, da jo sprostimo. Kundalini joga deluje skozi poživljajoče položaje, petje, mudre, mantre, prano in meditacijo.



1970

Yin joga, ustanovil jo je Paulie Zink Yin. Je počasen slog joge, položaji se izvajajo dlje časa kot pri drugih stilih. Napredni vaditelji lahko ostanejo v eni asani pet minut ali več.


1971

Bikram joga, ustanovil jo je Bikram Choundry. Znana tudi kot vroča joga, Bikram dvigne toploto do ravni, podobne savni. Uradni tečaj poteka skozi serijo 26 asan, od katerih se vsaka izvaja dvakrat.


1980

Vinyasa joga, ustanovila sta jo Beryl Bender Birch in Bryan Kest. Je dinamičen slog, ki se je razvil iz tradicionalne Ashtange, da bi pritegnil zahodnjake. Imenuje se tudi Power joga, za razliko od Ashtange, ni določenega zaporedja položajev. Čeprav so tudi tukaj gibi pretočno.


1982

Forrest joga, ustanovila jo je Ana Forrest, joga je intenzivna – tako fizično kot čustveno. Praksa je pot do čiščenja čustvenih in mentalnih blokad, ki narekujejo in omejujejo vaše življenje.


1984

Jivamukti joga, ustanovila jo je Sharon Gannon in David Life. Jivamukti vrne tradicionalni duhovni okus v energično prakso z dodatkom petja iz odlomkov starodavnih spisov.


1997

Anusara joga, ustanovil jo je John Friend Anusara pomeni "teči z milostjo" - nekaj, s čimer se lahko povežemo. Tako kot pri Iyengarju je tudi tu osredotočenost na usklajevanje, vendar z veselim pridihom. Temelji na filozofiji, da so vsi sami po sebi dobri in da je življenje treba slaviti.


Kaj prinaša prihodnost?

Več asan? Še več težjih položajev in stoj na glavi? Ali pa smo pripravljeni iti globlje? In kaj je bolj pomembno? Se odreči zgodovini? Ali ostajati tukaj in zdaj...