Čiščenje stresa!

Kako ti lahko jesensko čiščenje pomaga pri odpravljanju stresa?


ČIščenje ne odpravlja samo nereda ampak tudi stres. Vsi se različno spopadamo s stresom in stresnimi situacijami. Joga je eden od super načinov, kot tudi meditacija, hoja, narava ali pa masaža. Vendar obstajajo tudi drugi načini, ki te pomirijo in dajo občutek urejenosti. Tvoje okolje in stvari, ki te obdajajo, še kako vplivajo na tvoje poutje in zdravje.


Tudi brisanje prahu s polic, čiščenje kuhinje ali organiziranje je način spopadanja s stresom. Prihod v urejeno in dišečo hišo, pomaga da se lažje sprostiš in zadihaš ob napornem dnevu. Čiščenje je enostaven način za dobre spremembe v tvojem prostoru in življenju.



Nered, razprši tvojo koncentracijo in te opominja na nedokončane naloge. Če je tvoj delovni prostor poln navlake, nepotrebnih stvari, se boš težko skoncentrirala na nalogo in delo. Nepomita posoda, prah, kupi oblačil, nered v omari… Vse to povečuje raven stresa. Vse to te opominja, koliko stvari moraš še dokončati. Bolj, ko minimaliziraš in vzdržuješ red, manj bo tvoja pozornost razpršena in manj boš v stresu. Čisti prostor navdihuje in umirja.



Izboljšaj razpoloženje, tako, da se rešiš nereda, navlake in ostalih stvari, ki so pokvarjene, zastarele ali pa povzročajo slabo energijo. Čist in urejen dom, daje občutek miru in dobrega počutja. Čiščenje, nam daje moč, saj sprejemamo odločitve, kaj obdržati, kaj zavreči, kaj podariti. S tem pa ustvarjamo občutek, da prevzamemo nadzor nad svojim življenjem. Čiščenje zmanjša občutek tesnobe in simptome depresije. Ustvarjamo prostor, v katerem se počutimo dobro, domače in prijetno. Takrat ko nimamo nadzora, nad zunanjimi dejavniki, nam čiščenje prinaša občutek nadzora.


Tako kot vsaka fizična dejavnost, tudi pospravljanje, če vključuje nekaj napora, ustvarja dobro počutje. Telesna aktivnost, kot je joga, tek, hoja, zmanjšuje stres in anksioznost ter preprečuje depresijo. Čiščenje bo tako vplivalo na tvoje zdravje, če bo dolgo vsaj 30min in vsebovalo nekaj aktivnosti..



Kako se lotimo čiščenja? Z majhnimi koraki, predal po predalu in sobo po sobo. Misel, da moramo vse naenkrat, te bo še bolj bremenila. Seznam naj bo kratek in obvladljiv. Lahko nastaviš čas na 30 ali 60 min in se lotiš pospravljanja, ko se čas izteče, prenehaj in nadaljuj naslednji dan.


Naj bo tvoj dom urejen in narejen za uspeh. Naredi dodaten prostor in ga izkoristi za tiste stvari in ljudi, ki jih imaš rada. Morda kotiček za jogo podlogo, meditatcijo, novo rožo, prostor za druženje ali branje. Naj ti dom nudi zavetje, varnost in umirjenost.