top of page

Abhyanga, zdravilna samomasaža


K A J J E A B H Y A N G A:


Ta ajurvedska praksa je pomirjujoč ritual, ki pomaga pri razstrupljanju telesa in mehča suho, obremenjeno kožo. Namaži telo v toplem olju in prejmi obilo ljubezni do sebe. Abhyanga je posebna vrsta masaže s toplim oljem. To je neverjeten način, da si povrneš »svoj čas«, izraziš ljubezen do sebe in se povežeš s svojim telesom.


K A K O T I P O M A G A:


  • sprostiti toksine, zlasti trdovratne maščobne ali zastale predele

  • spodbuja prekrvavitev, da lahko vaše telo v celice prinese hranila in kisik

  • izboljša tudi prebavo

  • napolne telo in duha z energijo

  • odloži učinke staranja, mišicam dovaja hranila in pomaga pri njihovem tonusu

  • poskrbi za boljši spanec

  • nahrani tvoje telo

  • spodbuja zdravje kože in las, kožnih in lasnih mešičkov

  • pomirja živčni sistem, zmanjša stres in tesnobo

  • sprošča endorfine, dopamin in serotonin in ustvari občutek miru in sreče



Abhyanga masaža ni samo za sprostitev, ampak spodbuja resnično zdravljenje. Močno ti jo priporočam, da jo vključiš v svojo dnevno rutino, še posebaj v hladnih mesecih. Lahko jo izvajaš zjutraj ali zvečer. Kadar imaš prehlad, menstruacijo in med nosečnostjo pa je bolje, da jo preskočiš.




K A K O J O I Z V A J A T I:


Izberi olje in ga segrej, lahko nad paro ali pa v soparilniku nad svečko, ko je olje prijetno toplo, pričnemo z vtiranjem olja v telo. Pričnemo z lasiščem (lahko tudi preskočimo), nato nanesemo olje na obraz in se počasi spuščamo po telesu. Pri masiranju rok in nog uporabi potege navzgor in navzdol. Na sklepih, prsih in trebuhu pa nežne krožne gibe. Masiraj svoje telo približno 15 minut, po masaži počakaj še 15 minut, da se olje lepo vpije. V tušu naredimo paro in ostanemo v pari še kakšno minuto, da se pore odprejo in olje lažje prodre v kožo. Milo uporabiš le pod pazduho in intimnih delih. Nekaj olja pusti še na koži in se nežno obriši z brisačo.



K A T E R O O L J E I Z B R A T I:


Vata koža je suha, tanka, hladna na dotik in zlahka dehidrira, uporabimo hranljiva olja kot so: jojobino, sezamovo ali ghee. Saj vata potrebuje toploto.


Pitta koža je rožnata, vroča, mastna, s izpuščaji ali lulskavico, uporabimo hladilna olja, kot so: sončnico, kokosovo, olivno ali neem olje.


Kapha koža je, običajno mastna z velikimi porami, nagnjena k ogrcam ampak gladka in mehka, koristijo jim topla pomlajevalna olja kot so: mandljevo ali sezamovo olje.


Ko si vzameš čas, da vzljubiš svoje telo, se seznaniš s samim seboj. Ko veš, kako se počutiš, ko si sproščena in mirna, lahko hitro prepoznaš, kdaj se počutimo v neravnovesju ali pod stresom. Bolj kot si usklajena s svojim telesom, bolje veš, kdaj je nekaj narobe. Za zdravje je ključnega pomena, da si v dnevu vzameš čas za preprosto poslušanje svojega telesa.

Comments


bottom of page